13 marca 2024

Weekend w górach: Gorce – relacja

W ubiegły weekend odbył się już kolejny Weekend W Górach, bardzo dziękujemy Jakubowi Dudzikowi za organizację i wspaniałe opowieści! Tym razem udaliśmy się na wędrówkę w zachodnią część Gorców. Wycieczkę…
6 marca 2024

Szczerze o Maderze

Zapraszamy na kolejne slajdowisko, które odbędzie się w przyszłą środę - 13 marca. O swojej podróży na Maderę opowiedzą Olaf, Milena i Teoś Dziurscy. Spotykamy się tam, gdzie zwykle (Artefakt…
5 marca 2024

Nie gaś zapałki wiadrem – warsztaty dla przewodników

Nasi przewodnicy uczestniczyli w warsztatach pt. "Nie gaś zapałki wiadrem. Jak drabinka interwencji może pomóc opanować sytuacje trudne w czasie oprowadzania" prowadzonych przez Mateusza Tomaszczyka - przewodnika i trenera. Podczas…
1 marca 2024

Konkurs Całoroczny: Pytanie nr 3/2024 i pytanie nr 4/2024

Pytanie nr 3/2024 Dziś mamy dla Was taki obrazek: wyobraźcie sobie roślinę dumnie prężącą się niczym wyniosły szczyt; roślinę elegancką i dostojną, ale wydzielającą zapach dość przykry, przypominający padlinę lub…
28 lutego 2024

Szkolenie z pierwszej pomocy

Około 20 osób uczestniczyło w ćwiczeniach z I pomocy zorganizowanych przez naszą kołową koleżankę. Warsztaty nakierowane były na poznanie działania AED oraz przypomnieliśmy sobie ćwiczenia RKO na fantomie z użyciem…
23 lutego 2024

Piwnym Szlakiem – relacja

9. wyjazd Piwnym Szlakiem za nami! Działo się, czasem dobrze, czasem śmiesznie, ale działo się! Poniżej krótkie podsumowanie z każdego browaru - może się kiedyś przyda, jakby kogoś złapał deszcz…
21 lutego 2024

Dzień Przewodnika Turystycznego

Dzisiaj, 21 lutego, obchodzimy Międzynarodowy Dzień Przewodnika Turystycznego 🌍 Z tej okazji życzymy wszystkim Koleżankom i Kolegom dużo radości, satysfakcji z pracy oraz wielu zainteresowanych i zadowolonych turystów ❤️
7 lutego 2024

Weekend w górach – Gorce

Jakub Dudzik zaprasza na kolejną sympatyczną wycieczkę w ramach cyklu Weekend w Górach, która odbędzie się w weekend 9-10 marca 2024 r. Poniżej garść informacji: TRASA: I dzień - sobota…
3 lutego 2024

Magiczny Bal Przewodnika

W ubiegły weekend odbył się tradycyjny bal karnawałowy. Motywem przewodnim był świat magii. Tańce wśród wiedźm, czarodziejek i czarodziejów, wiedźminów, zaczarowanych królików i innych magicznych postaci trwały do samego rana.…
2 lutego 2024

Zwiedzanie Stacji Meteorologicznej

Wczoraj w ramach wykładu kursanci starszego kursu 2022-2024 skorzystali z zaproszenia Kolegów z Koła i razem z meteorologami Pawłem Krzaklewskim i Sebastianem Wypychem zwiedzili miejsce ich pracy - Stację Klimatologiczną…
1 lutego 2024

Konkurs Całoroczny: Pytanie nr 1/2024 i pytanie nr 2/2024

Pytanie nr 1/2024 Kostiumy, przemyślane charakteryzacje, przebieranki to nie tylko sposób na ciekawą zabawę karnawałową czy Bal Przewodnika, to także pomysł chętnie wykorzystywany przez scenarzystów. Fabuła jednego z takich przebierankowych…
1 lutego 2024

Konkurs Całoroczny 2024

Koleżanki i Koledzy! Jak co roku serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej (już dwudziestej czwartej) edycji Konkursu Całorocznego SKPG Kraków! Co miesiąc, od lutego do listopada, będziemy publikować po dwa…
31 stycznia 2024

Tres amigos w barwnej Kolumbii

Jak co miesiąc zapraszamy na kolejne slajdowisko, aura ciągle sprzyja posiadówkom w ciepłych barach przy grzanym piwku, a opowieści, które nas czekają, przeniosą nas w daleki i słoneczny świat. Tym…
30 stycznia 2024

ART SKPG

Spotkania z cyklu #skpgart urozmaicają nam czas. Ania Kryszczak nieprzerwanie stoi za organizacją tego niesamowitego przedsięwzięcia, pozwalając nam odkrywać talenty. W sezonie jesienno-zimowym odbyło się już siedem spotkań: - Art…
27 stycznia 2024

SKPG z czajnikami

Drużyna KKC Strażnicy Parkingu po raz kolejny wprowadziła chętnych z SKPG w tajniki curlingu. Zabawa była przednia, a ta dyscyplina sportowa zyskała swoich nowych fanów. Dziękujemy chłopakom z KKC Strażnicy…
21 stycznia 2024

SKPG gra dla WOŚP!

❤️ Wielkimi krokami zbliża się kolejny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - tym razem po raz 32! ❤️ Zgodnie z tradycją z poprzednich lat, przewodnicy i przewodniczki z naszego koła…
5 stycznia 2024

Od Dunaju po Kosowo – krótkie wprowadzenie do gór Serbii

Po krótkiej przerwie wracamy ze slajdowiskami do Artefaktu. Na początek nowego roku przekładana i obiecywana Serbia i jej góry, o których opowie Paweł Klimek. Termin: 17 stycznia (środa), godz. 18:30…
22 grudnia 2023

Życzenia świąteczne

Życzymy Wam radosnych Świąt Bożego Narodzenia. Niech będzie to czas spędzony w dobrej i spokojnej atmosferze, który pozwoli Wam odpocząć od trosk dnia codziennego 🌲 W nowym roku czerpcie jak…
20 grudnia 2023

Konkurs Całoroczny 2023: Podsumowanie

Oficjalnie zakończyliśmy 23tą edycję Konkursu Całorocznego. W bieżącym roku Konkurs trwał od 1 lutego do 30 listopada. Opublikowaliśmy 20 pytań, na które odpowiedzi udzieliło w sumie 19 osób. Zwycięzcą tegorocznego…
7 grudnia 2023

Zebranie Walne SKPG

6 grudnia odbyło się Zebranie Walne SKPG Kraków. Omówiliśmy rok działalności, określiliśmy przyszłe cele i wybraliśmy władze, które pokierują Kołem przez najbliższy rok. Prezesem Zarządu został Konrad Trojan, absolwent Kursu 2019-2021,…
5 grudnia 2023

Piwnym Szlakiem po raz ósmy!

Ósmy wyjazd Piwnym Szlakiem odbył się w ubiegłą sobotę w Krakowie. Organizacją zajmowali się Natasza Figiel i Paweł Suder. Poruszaliśmy się tramwajem pomiędzy browarami i pomimo zamieci śnieżnych odwiedziliśmy wszystkie…
4 grudnia 2023

Jordan Trail – przetrwać na pustyni

Mały remont w Artefakcie się przedłuża, a my nie chcemy trzymać was już drugi miesiąc bez slajdowisk, niniejszym kolejne odbędzie się w innym, ale nie mniej sympatycznym miejscu. Zapraszamy tym…
21 listopada 2023

68. Lecie SKPG i AKPT

W ubiegły weekend Studenckie Koło Przewodników w Krakowie świętowało 68 urodziny, staliśmy przy wspólnej Watrze aby spotkać się razem, wspomnieć tych, którzy odeszli, oraz przyjąć do naszego grona kolejne pokolenie…
16 listopada 2023

Zmarł Stefan Biedroński, blacha SKPG nr 110

Z wielkim smutkiem informujemy o śmierci Stefana Biedrońskiego. Stefan zmarł w domu 14 listopada po ciężkiej chorobie. Nosił blachę SKPG nr 110. Pogrzeb odbędzie się w poniedziałek 20 listopada 2023…
15 listopada 2023

Od Dunaju po Kosowo – SLAJDOWISKO PRZEŁOŻONE!

Drodzy, w związku z małą reorganizacją i remontem w Artefakcie jesteśmy zmuszeni przełożyć slajdowisko. Do ostatnich chwili ekipa z Artefakt Cafe starała się umożliwić nam wędrowanie po Serbii, ale nie…
8 listopada 2023

Od Dunaju po Kosowo, czyli bardzo krótkie wprowadzenie do gór Serbii

Serdecznie zapraszamy na kolejne slajdowisko w Artefakcie. Tym razem ruszamy do ex-Jugosławii - a konkretnie w góry Serbii, o których opowie Paweł Klimek. Termin: 15 listopada (środa), godz. 18 Miejsce: Artefakt Cafe, ul. Dajwór 3 Link do…
6 listopada 2023

Konkurs Całoroczny: Pytanie nr 19/2023 i pytanie nr 20/2023

Pytanie nr 19/2023 W związku z naszym zamiłowaniem do wszelkich kategorii naj zapytamy Was dziś o cmentarz przedstawiony na poniższym zdjęciu. Mimo że pochowano nań niemal dwukrotnie więcej żołnierzy niż…
2 listopada 2023

Sprzątanie Grobów Ludzi Gór

Przed nami pierwsze dni listopada, które tradycyjnie w kulturze polskiej poświęca się pamięci o zmarłych. Tradycją SKPG Kraków jest organizowane od ponad 20 lat przez Roberta Wośka Sprzątanie Grobów Ludzi…
24 października 2023

XIX Rajd Górski im. Włodzimierza Kulczyckiego – relacja

W zeszły weekend odbył się XIX Rajd Górski im. Włodzimierza Kulczyckiego. Przez piękne lasy oraz polany Beskidu Sądeckiego i Pienin maszerowały z nami 24 osoby. 🙂 W sobotniej wędrówce z…
17 października 2023

Egzamin połówkowy kursu 2022-2024

Kurs 2022 - 2024 SKPG Kraków rozpoczyna II etap szkolenia 💥 W dniu wczorajszym zakończył się egzamin połówkowy kursu 2022-2024, do którego przystąpiły 23 osoby. 21 z nich zakończyło egzamin…