7 lipca 2022

Sezon bazowy rozpoczęty!

W ubiegły weekend zakończyliśmy rozbijanie naszych baz namiotowych. Lubań, Radocyna i Gorc, każda z nich jest wyjątkowa i wspaniała. Po dobre wspomnienia należy przybyć osobiście. Serdecznie zapraszamy! Fot. Natasza Figiel,…
4 lipca 2022

UWAGA! Zmiana adresu e-mail Konkursu Całorocznego

Szanowne Koleżanki i Koledzy! Informujemy, że uległ zmianie adres e-mail Konkursu Całorocznego prowadzonego przez SKPG Kraków. Zainteresowanych uprzejmie prosimy o przesyłanie odpowiedzi oraz wszelkiej korespondencji na nowy adres e-mail konkurs.skpg@gmail.com…
21 czerwca 2022

Izraelskim szlakiem – slajdowisko

Zapraszamy na ostatnie w tym roku akademickim slajdowisko, które odbędzie się 29 czerwca. Paulina Kubaj opowie nam o swojej podróży po Izraelu, poniżej krótka zapodzieć tego o czym usłyszymy: Opowieść…
4 czerwca 2022

Konkurs Całoroczny: Pytanie nr 09/2022 i Pytanie nr 10/2022

Pytanie nr 9/2022 Nie wszystko złoto, co się świeci – jak mówi słynna fraza, a z drugiej strony złoto przyjmuje przeróżne oblicza. Chcemy Was zapytać, jaki nominał widnieje na rewersie pewnej…

Przewodnicy PTTK Dzieciom

Kolejny raz mieliśmy przyjemność zaangażować się w akcję "Przewodnicy PTTK Dzieciom", która w tym roku odbywa się pod hasłem "Lotniczymi śladami w Małopolsce"! Zorganizowaliśmy dwa spacery po Krakowie wraz z…

Kwadratlon

Niezwykle miło było nam uczestniczyć w ubiegły weekend w tradycyjnym Kwadratlonie, czyli cyklicznym spotkaniu studenckich kół przewodnickich z całej Polski. Dziękujemy SKPG Harnasie za organizację oraz SKPB w Katowicach i…

Przewodnicki egzamin państwowy

Kilka dni temu zakończył się trzydniowy egzamin państwowy dla kandydatów na przewodników beskidzkich. Do egzaminu podeszło 13 osób, w tym 9 z naszego koła. 25 maja w Urzędzie Marszałkowskim w…
1 czerwca 2022

Kołowy Dzień Dziecka

Z okazji Dnia Dziecka po raz drugi w naszej kołowej społeczności spotkaliśmy się na pikniku rodzinnym. Na sprawdzonej w zeszłym roku polanie w Kostrzu stawiło się 9 dzieci w wieku…
26 maja 2022

Art SKPG

Art SKPG #6 UKLEJNA Czyli o tworzeniu pocztówki artystycznej metodą kolażu Prowadząca warsztaty Justyna Sekuła napisała "Każdy potrafi zrobić kolaż". Miała rację, udało się 🙂 Dziękujemy Ani i Justynie za…
26 maja 2022

Majowe szkolenie z pierwszej pomocy

Z okazji Dnia Przewodnika członkowie SKPG mieli okazję uczestniczyć w szkoleniu z Pierwszej Pomocy, które zostało przeprowadzone przez doświadczonych ratowników medycznych z Enduro Med. Podczas części teoretycznej mieliśmy okazję zadawać…
12 maja 2022

Bal Przewodnika

Po rocznej przerwie, pomimo niespodziewanych zwrotów akcji, zmian terminów, kilkukrotnych odwołań imprezy i licznych debat temu towarzyszących, odbył się długo wyczekiwany bal. Dziękujemy Komitetom Organizującym, bo lepiej późno niż wcale,…
12 maja 2022

Kurs przewodnicki 2022-2024

Kolejna edycja naszego Kursu Przewodników Beskidzkich SKPG Kraków rusza już tej jesieni! Zachęcamy wszystkich do śledzenia naszych profili oraz strony internetowej gdzie będziemy zamieszczać wszystkie aktualności. Dodatkowo, na naszej stronie…
5 maja 2022

Konkurs Całoroczny: Pytanie nr 07/2022 i Pytanie nr 08/2022

Pytanie nr 7/2022 Wiadomą jest rzeczą, że na terenie uprawnień przewodników beskidzkich jest poważny niedobór nazw topograficznych na literę E. Jedną potrafi podać każdy. Dwie dorzucił swego czasu całkiem kozacko…
15 kwietnia 2022

Życzenia

Z okazji Świąt Wielkiej Nocy życzymy wszystkim dużo zdrowia, spotkań przepełnionych dobrocią, radości z nadchodzącej wiosny oraz niegasnącej nadziei na lepsze jutro. Świąt i czasu pełnego pokoju!
14 kwietnia 2022

Art SKPG HUCULSZCZYZNA – huculskie wzory na pisankach

Uczestnicy ostatnich warsztatów pod opieką Ani Warzechy przygotowywali różnokolorowe pisanki. Te huculskie charakteryzują się misternym zdobnictwem, które wykonuje się techniką batikową. Aby wykonać tak drobne wzory kołowicze używali specjalnego narzędzia…
13 kwietnia 2022

SKPG on Ice, ale z Czajnikami – turniej!

Jak już wiecie, tej zimy rozpoczęła działalność sekcja SKPG on Ice, ale z Czajnikami. Zawodnicy regularnie trenowali wylewając z siebie siódme poty, tłukąc o lód kolana, łokcie i łamiąc żebra.…
4 kwietnia 2022

Konkurs Całoroczny: Pytanie nr 05/2022 i Pytanie nr 06/2022

Pytanie nr 5/2022 Czy tego chcemy, czy nie, pomniki są atrakcjami turystycznymi. Zwłaszcza w ostatnich latach samorządowcy różnej maści prześcigają się w ich stawianiu - im więcej i im ciekawsze,…
22 marca 2022

„My tu mamy rewolucję” – Liban – ostanie dni starego świata

Liban w marcu 2020 roku borykał się z wieloma problemami. Nadchodząca pandemia, wydawała się tylko żartem na ulicach pilnie strzeżonych przez wojsko. Rewolucja już trwała. Zapraszamy na opowieść Pawła Ciaptacza,…
14 marca 2022

IV Turniej Siatkarski SKPG

W ubiegłą sobotę odbył się IV Turniej Siatkarski SKPG Kraków. Emocji nie brakowało, a poziom w tym roku był naprawdę wysoki! Zwycięską drużyną okazała się ekipa "Przebij To!", dowodzona przez Paulinę…
5 marca 2022

Kolorowe góry Sarek

Wrzesień za kołem podbiegunowym mieni się wszystkimi kolorami jesieni, które odcinają się od bieli przysypanych pierwszym śniegiem szczytów. To jest czas, kiedy Włóczykij z Doliny Muminków wyrusza na południe, a…
3 marca 2022

Konkurs Całoroczny: Pytanie nr 03/2022 i Pytanie nr 04/2022

Pytanie nr 3/2022 Chcielibyśmy Was zapytać jak nazywa się wzgórze w jednej z europejskich stolic, które mimo skromnej wysokości zapewnia wrażenia miłośnikom kilku sportów górskich (co najmniej trzy typy wyciągów)…
24 lutego 2022

Jako społeczność Studenckiego Koła Przewodników Górskich w Krakowie bywamy na Ukrainie regularnie. Organizujemy tam obozy szkoleniowe dla naszych kursantów, jeździmy z wycieczkami, spędzamy prywatny czas. Mamy tam swoich przyjaciół, rodziny,…
21 lutego 2022

Dzień Przewodnika

Z okazji Międzynarodowego Dnia Przewodnika życzymy wszystkim Przewodnikom i Przewodniczkom satysfakcji z pracy, niezapomnianych wyjazdów, głodnych wiedzy turystów i bezpiecznych powrotów!
16 lutego 2022

Art SKPG#3 HALA PISANA, warsztaty kaligrafii – uncjała

"Jak to jest być skrybą, dobrze?" Na to pytanie z pewnością mogą odpowiedzieć uczestnicy warsztatów z kaligrafii. Oglądając zdjęcia możemy wnioskować, że źle nie jest 🙂 Na czas zajęć Biblioteka…
7 lutego 2022

Pocziwka w górach Bułgarii

Bułgaria? Aha, Złote Piaski, Warna, Morze Czarne. Nie tym razem. Wspominając zeszłoroczne wakacje obejrzymy zdjęcia z Riły i Pirynu - najwyższych (ponad 2900 m.) grup górskich Bułgarii, które czwórka śmiałków…
7 lutego 2022

Zmarł Zdzisław Jan Ryn, blacha nr 5

Ze smutkiem przekazujemy informację, iż 6 lutego zmarł członek naszego Koła - profesor Zdzisław Jan Ryn, blacha nr 5. Ratownik górski, alpinista, zdobywca gór Ameryki Południowej. Był wybitnym psychiatrą i…
5 lutego 2022

Kołowy curling

Marek Węglarz zapoczątkował nowy cykl spotkań SKPG on ice, ale z czajnikami. Zabawa jest przednia i wcale nie trzeba znać się na szczotkowaniu zbyt dobrze, aby przyjść spróbować swoich sił…
3 lutego 2022

SKPG gra dla WOŚP❤️

Z radością i dumą oznajmiamy, że wczoraj wieczorem zakończyły się wszystkie nasze licytacje! W licytacjach wzięło udział łącznie 82 osoby, a dochód z wszystkich aukcji pod szyldem SKPG Kraków wyniósł…
1 lutego 2022

Konkurs Całoroczny: Pytanie nr 01/2022 i Pytanie nr 02/2022

Pytanie nr 1/2022 Konkurs Całoroczny jest jak górska wspinaczka. Zaczyna się od łatwych pytań, ale z miesiąca na miesiąc staje się coraz trudniejszy. Jeśli zaś chodzi o tematykę pytań, to my…
1 lutego 2022

Rusza Konkurs Całoroczny 2022!

Koleżanki i Koledzy! Serdecznie zapraszamy Was do udziału w tegorocznej edycji Konkursu Całorocznego!  Ogólna formuła Konkursu pozostaje bez zmian – co miesiąc, od lutego do listopada, będziemy publikowali po dwa…