Weekend w górach: Gorce – relacja

13 marca 2024Wyjazdy

W ubiegły weekend odbył się już kolejny Weekend W Górach, bardzo dziękujemy Jakubowi Dudzikowi za organizację i wspaniałe opowieści!

Tym razem udaliśmy się na wędrówkę w zachodnią część Gorców. Wycieczkę rozpoczęliśmy w sobotę o godzinie 8:30 w Rabce Zdroju, skąd przez park zdrojowy ruszyliśmy Głównym Szlakiem Beskidzkim. Pogoda dopisywała, a my mieliśmy okazję podziwiać panoramy Tatr, Beskidu Żywieckiego i Wyspowego, oraz wracającą do życia wiosenną przyrodę. Nabraliśmy sił w mijanych po drodze schroniskach na Maciejowej i Starych Wierchach i ruszyliśmy zielonym szlakiem w kierunku Obidowej, podziwiając po drodze stanowiska krokusów. Wkrótce zboczami Bukowiny Obidowskiej dotarliśmy do miejsca noclegu – Koliby na Łapsowej Polanie.

Po miłym wieczorze spędzonym przy blasku świec i dźwiękach gitary, niedzielny poranek powitał nas piękną panoramą Tatr, zachęcając do dalszej wędrówki. Przemierzając polany Wisielakówkę i Długie Młaki osiągnęliśmy Turbacz – najwyższy szczyt Gorców, uwieczniając nie lada wyczyn pamiątkowym zdjęciem z obeliskiem. Dalej udaliśmy się na zasłużoną przerwę w Schronisku PTTK im. Władysława Orkana na Turbaczu. Zregenerowani ruszyliśmy zielonym szlakiem w stronę finalnego celu naszej wycieczki – Kowańca w Nowym Targu, chłonąc po drodze rozległe widoki i nie zrażając się rozmiękłym po wiosennych roztopach szlakiem.

__________________________

Następny Weekend W Górach odbędzie się w kwietniu. Szczegóły pojawią się na stronie już niebawem.